Często właściciele nieruchomości decydują się na wynajmowanie należącego do nich lokalu oraz zarządzanie wynajmem. Decyzja o przekazaniu zarządzania mieszkaniem i powierzeniu obsługi wynajmu wiąże się nie tylko z większym bezpieczeństwem, ale również chęcią zaoszczędzenia czasu i pieniędzy, które wydawane były by na dojazdy do mieszkania. Obsługa wynajmu to m.in. utrzymanie lokalu we właściwym stanie, doradzenie i wprowadzenie ewentualnych udogodnień, a także wyszukiwanie i weryfikacja najemcy

Zarządzanie wynajmem to proces w którym można podzielić na 4 etapy

1

Przyjęcie lokalu do obsługi. Nawiązanie współpracy z właścicielem wiąże się z przeprowadzeniem szeregu czynności takich jak:
  • wykonanie fotografii przyjętej nieruchomości
  • przyjęcie od właściciela kompletu dokumentów i kluczy
  • sprawdzenie stanu technicznego mieszkania
  • sprawdzenie opłat administracyjnych
  • inwentaryzacja wyposażenia i sprzętu

2

Poszukiwanie najemcy.
To kluczowy element obsługi. Dobrze wykonana praca pozwoli na bezproblemowe miesiące współpracy z najemcą. W trakcie poszukiwania najemcy bardzo duże znaczenie mają często niedoceniane szczegóły, m.in.:
  • sondowanie aktualnych ceny rynkowych z uwzględnieniem relacji popytu do podaży
  • umawianie się na prezentację mieszkania
  • dostosowanie umowy wynajmu dla bieżącego, konkretnego najemcy
  • podpisanie umowy najmu
  • stworzenie szczegółowego i aktualnego protokołu zdawczo-odbiorczego i wydanie lokalu najemcy

3

Bieżąca obsługa wynajmu.
To czas w trakcie którego lokal jest zamieszkiwany przez najemców. W czasie bieżącej obsługi najważniejsze jest pilnowanie regularnych wpływów za wynajem oraz interweniowanie w momencie wystąpienia ewentualnych nieprawidłowości. Istotna jest również pomoc lokatorom przy mogących się zdarzyć awariach. Nieznajomość prawa może narazić właściciela na koszty, które w rzeczywistości powinien ponieść lokator. Co robię dla Państwa w trakcie bieżącej obsługi najmu? Oto kilka przykładów:
  • kontakt z lokatorami
  • rozwiązywanie problemów wynikających z zepsucia się urządzeń AGD
  • dokonywanie płatności do dostawców mediów i zarządcy
  • przygotowanie rozliczenia okresowego
  • monitoring płatności oraz realizacja przepisania umów z dostawcami

4

Zakończenie współpracy z lokatorem.
Ostatnim etapem obsługi wynajmowanej nieruchomości jest zakończenie współpracy z dotychczasowym lokatorem. Po raz kolejny nieznajomość prawa i źle skonstruowana umowa może przysporzyć problemów w postaci niepotrzebnych kosztów. Ostatni etap to również rozpoczęcie reklamy oferty przed wyprowadzką najemcy, informowanie lokatorów w jaki sposób należy przygotować mieszkanie do odbioru. Szczegółowy odbiór lokalu z protokołem zdawczo-odbiorczym z uwzględnieniem wszystkich wad i uszkodzeń. Przygotowanie rozliczenia końcowego najmu wraz z rozliczeniem kaucji.
  • Zarządzanie nieruchomością przeznaczoną do wynajęcia to niełatwy proces.
  • Złożoność wszystkich działań i procesów sprawia, że skuteczne przeprowadzenie najmu jest możliwe tylko wtedy gdy dysponujemy doświadczeniem, wiedzą z zakresu prawa a dodatkowym atutem jest niewątpliwie znajomość lokalnego rynku nieruchomości.

OSZCZEDNOŚĆ CZASU

SZYBKI KONTAKT

NAJNOWSZE TRENDY

KREATYWNE ROZWIĄZANIA

WIEDZA & DOŚWIADCZENIE

Wynajem to już nie Twoje zmartwienie! Przejmuję wszystkie Twoje obowiązki!!

  • Pobieram prowizje wyłącznie gdy mieszkanie jest wynajęte.
  • Jedne z głównych celów: żeby mieszkanie nie stało puste
  • Do każdego klienta podchodzę indywidualnie. Stawiam na jakość usług, a nie ilość obsługiwanych mieszkań.
  • Pomagam właścicielowi mieszkania w zorganizowaniu ewentualnych remontów lub napraw.

Zarządzanie wynajmem

TOP